top of page

מהי טכנופוביה? וכיצד סבא@NET מטפלים בה



בעידן הטכנולוגי של היום , אנו מחויבים להתעדכן בכל השינויים המתרחשים סביבנו מדי יום, אך יש בינינו אנשים אשר עצם המחשבה על שימוש במחשב, טלפון ושליחת דואר אלקטרוני גורמת להם לרתיעה או פחד. החרדה הזאת נקראת טכנופוביה.


עפ"י ויקיפדיה: טכנופוביה - היא הימנעות קיצונית משימוש מיומן בטכנולוגיה ומפני רכישת מיומנויות טכניות. מיוחסת לרוב לחרדה מפני עולם ההיי-טק בכלל, ומפני עולם המחשבים והמחשוב בפרט. טכנופוביה היא תופעה פסיכולוגית הגורמת לתגובת הימנעות מוגזמת שאינה הולמת את המצב, לאובייקטים ומצבים המערבים טכנולוגיה.


הטכנופובים יעדיפו לעיתים קרובות להימנע ממגע עם המחשב או עם גאדג'טים ומכשירים אחרים, גם במחיר של השקעת זמן רב, מאמצים, או אי-נוחות. לדוגמה, טכנופובים יעדיפו עדיין לעמוד בתור לבנק או לדואר על-מנת להימנע משימוש באפליקציה או אתר. הטכנופוב מנהל יומן עב-כרס מסורבל ונושא עמו פתקים רבים שהחיפוש בהם אורך זמן ממושך, רק כדי שלא יאלץ להתמודד עם הטלפון הסלולרי והיומן הממוחשב. כיום, עלולה חרדה זו להרחיק את הסובלים ממנה מקשר עם בני משפחה וחברים שאינם טכנופובים.


מרבית הטכנופובים מאמצים לעצמם תירוצים, מבוגרים רבים טוענים שהם "לא שייכים לדור הזה" או "מבוגרים מכדי ללמוד" ולכן לא מנסים אפילו להיכנס לעולם הטכנולוגי.



סבא@NET מתמחה בהדרכת מחשבים ומהווה חיבור לעולם המחשבים עבור טכנופובים, בעזרת שיטת הדרכה מיוחדת אנו מצליחים לקרב את הטכנופוב לעולם הטכנולוגי ולייעל את חיי היום יום שלו.

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן



bottom of page